[DDD] 메르세데스벤츠 '스마트' 일병 구하기 Driving2011-07-14 20:09:47

메르세데스벤츠가 미국 스마트 시장을 살리기 위해 본사차원에서 대대적인 조직 개편을 합니다. 
스마트는 미국에서 금융위기 이후 2008년 2만 5000대까지 판매량이 치솟았지만, 지난해에는 5927대로 격감했습니다. 
메르세데스벤츠는 더 이상은 볼 수 없었는지 전담팀을 만들고 스마트 관련 내용을 미국 메르세데스벤츠 사장님께 바로 보고 할 수 있는 라인을 만든다고 합니다.
 
 우선 메르세데스벤츠는 미국내 딜러, 마케팅 등으로 구분돼 있는 조직을 하나로 모으고, 벤츠 매장에 스마트를 끼워 넣는 방안을 고려 중이라고 합니다
일단 조직 정비하고,  스마트 판매량이 하락한 이유가 무엇인지 파악한 뒤 스마트 사업과 관련한 다양한 조치가 취해질 것으로 보입니다. 
 회사가 어려워지면 대부분 기업들이 컨설팅을 받는데, 사실 컨설팅은 가장 아래 단에 있는 직원들부터 무엇인 문제인지 의견만 취합해도 확인할 수 있습니다. 어찌보면 대부분의 컨설팅은 몰랐던 사실을 발견하는 것이 아니라 자신이 가지고 있는 어떤 사실에 대한 확신을 얻기 위해 진행하는 경우가 많습니다. 
이미 내부 구성원들은 문제가 무엇인지 알고 있습니다. 하지만 회사는 유기적인 구조로 묶여있너 내부 인력으로서는 해결하기 어려운 부분들이 많습니다. '
그렇기 때문에 전권을 쥐고 있는 CEO 역량이 중요한 것이지요.
스마트 전담팀이 '소형차에 대한 관심이 높아지는 가운데 성능을 개선한 신차를 출시하면 성공 확신함. 최근 쫓아오는 BMW랑 폭스바겐 등과 차별화 하기 위해서 꼭 필요함'이라는 보고서를 내주었으면 합니다. 


메르세데스 벤츠 공식보도자료 

Mercedes-Benz USA Announces Smart Team

MONTVALE, N.J., July 11, 2011 /PRNewswire/ -- Mercedes-Benz USA (MBUSA) today announced appointments within a dedicated team that will be responsible for the sales, marketing and distribution of smart products in the United States. MBUSA took over responsibility for sales of the two-seater coupes and cabriolets from the Penske organization on July 1, 2011.

Heading up the smart team as general manager will be Tracey Matura. Matura is responsible for the brand's distribution, sales and marketing activities, reporting to Michael Slagter, vice president of sales for MBUSA. She has worked for MBUSA for 16 years, predominantly in the legal and retail areas, most recently as general manager of strategic retail development where she was responsible for the MBUSA dealer network. She was ranked one of the "100 Leading Women in the North American Auto Industry" by Automotive News this year.

Matura and her team will be part of a new subsidiary of MBUSA called Daimler Vehicle Innovations USA LLC. Positions reporting directly to Matura include:

-Julia Knittel as manager, smart marketing and brand management. Knittel, who has worked for MBUSA since 2002 in such areas as learning & performance and consumer events & sports marketing, was also communications manager for the smart brand when MBUSA originally introduced the brand to the U.S. in 2004. In her new post, Knittel will be responsible for developing and implementing strategic communication platforms for smart products and the brand in the U.S. including traditional marketing, experiential marketing, partnerships, social and digital media.

-Sean Lyons as manager, smart sales and aftersales. Lyons comes to smart from Lexus where he held management positions for 11 years in regional sales operations, preowned and marketing, and most recently, vehicle field sales. As part of the smart team, Lyons will be responsible for managing sales and aftersales activities including overseeing a team of six field operations managers.

-Deirdre O'Grady as smart dealer network lead. O'Grady brings to her new position nine years of retail experience at Infiniti, in such positions as regional distribution manager, market manager, and dealer parts & service manager. She also worked in sales operations, market representation, marketing and consumer affairs. On the smart team, O'Grady will be responsible for the strategic development and support of the smart franchise network which currently consists of 75 dealerships across the United States.

The distinctive smart product line consists of four models in the U.S.: the gasoline-powered smart fortwo in coupe (in "pure" or "passion" configuration) and cabriolet bodystyles as well as an all-electric version of the smart fortwo coupe. Over 47,000 smarts have been sold in the U.S. to date.
[DDD] 태양열 아이패드 충전기, 아이패드 키보드 그리고 가방   
[DDD] 아베 야로 신작 '심야식당' 7권 출시. 더 맛있어진 만화   
Copyright ⓒ bass007. All rights reserved.